جهانگرد

اوت 25, 2011

باران را مادرم را دوست دارم.

Filed under: مناسبت,متفرقه,تصویر — جهانگرد @ 5:25 ق.ظ.

به نام خدا

آب مایه و مایع حیات است. آب را دوست دارم.آب ها به اشکال گوناگون متبلور شده اند. بعضی اشکال مافوق دیگری اند. برخی چشم نواز تر و دل نشین تر. باران یکی از انواع آب است و چه زیبا و چه باشکوه.دریا نمایش دیگر آب است. که پهنه گسترده اش وجدآور و گاه هراس آور است. باری دریا هم زیبایی و هم آرامش،هم وحشت و هم تلاطم را با هم جمع نموده. تا به ما بگویدآب چه فراز و فرودهایی که ندارد.

برف، سپیدی و پاکی رااز درون آب نشانگر می شود. که سکوت را حاکم و بر همه چیز تاثیر می .گذارد تا خودنمایی کند. برف آبی خود نماست. فریاد می کند تا بگوید که من پیام آور سپیدی و پاکی هایم.
تگرگ آب حمله کننده و تکان دهنده است. که بر سر می کوبد تا بیداری آورد گرچه گاهی غافلان را ویرانی حاصل می کند.
بگذریم رود و چشمه و چاه و قنات و جوی همه آب هستند، که آب هزار مدل تغییر شکل می دهد تا نفعی و شاید ضرری متوجه سازد.

عادت بدی دارم که صبح رااز دست می دهم. چه بد عادتی است. صباحان طراوت را که ره آورد شبانگاه را بی هیچ دلیلی؛ جز غفلت و غنودن در رختخواب گرم می آرامم. غافل از آنکه هیچ حاصل نمی شود جز حرمان …

امروز بعد از سحرگاهان نخوابیدم همین فیس بوک همین عامل استعمار و اِستِ… که هر روز مارا تهدید و کیان مارا نشانه رفته مرا بیدار نگه داشت! تا ساعت شش و کمی مطالعه نمودم و هشت صبح به حیاط خانه رفتم. گل هایی برادر ردیف نموده که زیبایی آفریده در دستشویی سر رویی می شستم که صدای باران به گوشم رسید. صدایی که تا بلند می شود، شامه را هم بهره مند می سازد. پر می کند شامه را از بوی نم و خاک تازه؛ که تردید دارم کسی باشد که از این بوی فرح بخش فراری باشد و آن را نادیده انگارد.
فال نیک گرفتم این روز را «سوم شهریور سال نود شمسی» که بارانی همراه آفتاب رنگ و رو رفته خبر از پاییز می دهد و نزدیکی فصل برگریزان طبیعت. فصل رنگارنگی فصل زیبایی های خاص فصل دمای مطلوب و مطبوع تهران.
امید است آن فصل را با برکت با فراوانی محصول با ریزش باران همراه با خوشی در یابیم و از لذات آن روز های پیش رو سر مست گردیم.

مدتی است در این وبلاگ ننوشته ام نوشتن را دوست دارم. ساختن مفهوم با کلمه را گرچه بلد نیستم، اما تمرین می کنم. اما با بودن پهنه فیس بوک و داشتن نوت در آن سرا نوشتن ،نگارش در اینجا کم رنگ تر شده. دوستانی که دوست دارند با من همراه باشند باید به این جا بیایند تا دست دوستی شان را بفشاریم گرچه بد نیست اینجا را هم بیش از گذشته هرس و وجین نمایم.

نوشتن دیدگاه »

هنوز دیدگاهی داده نشده است.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

پاسخی بگذارید

وب‌نوشت روی وردپرس.کام.

