جهانگرد

مه 9, 2011

دردسر مشق شب

Filed under: فیلم,فرهنگ,هنر — جهانگرد @ 6:27 ب.ظ.

به نام خدا

مشق شب را دیده بودم.چنان سرمست و سردماغ شدم که نگو موضوع ،ساختار،فضا،و محتوای فیلم مرا دیوانه کرده بود.همه ،اینها یک طرف فضای برنامه های تلویزیونی دهه شصت،دهۀخردسالی ام که یک جوِ نوستالژیک قوی ایجاد می کرد سوی دیگر.

به دنبال این فیلم در به در آواره و پرسان و جویا شدم اما هرچه جستم کمتر یافتم. تا اینکه پسر عمو گفت: می آورم . 2 نیمه شب پیام کوتاه داد:» فیلم رسید!»
صبح شد منتظر ماندم ظهر تماس گرفت. که نهایتا تا 6 عصر می آورم و به دستت می رسانم.
اندکی به ساعت معهود تماس گرفت در بیمارستانم ! به دلیل عجله با موتور درباران تصادف کرده ام و پایم آسیب دبده اما می آورم. گفتم:»باشد.»چه می شد بگویم.باید صبر می کردم. باز مجددا تماس گرفت که نمی توانم بیایم باید به خانه بروم.جز موافقت با حرفش، هرچه می کردم ،،عین بی رحمی ،ظلم ،خود خواهی و بی اخلاقی بود گذشته از این دلم هم نمی آمد که در این گیر و دارِ دردِ خویشم ،به فکر خویشتن باشم .

فردای آن روز باید از پسر عموی آسیب دیده احوال پرسی کنم چرا که بنا بود به دکتر برود و نظر اصلی را دریافت کند. به او زنگ زدم در خانه با پایی در آتل بستری است. آسیب چندان جدی نبوده و نیاز به استراحت دارد خدا را شکر.

ظهر شد برادرم آمد در کامپیوترش گنجینه ای از فیلم های ناب دارد. خواستم فیلمی بگیرم و ببینم که گفت:» کارت گرافیک کامپیوترش سوخته!» این دومین حادثه در راستای فیلم خواهی من بود.الان که این خطوط را نقاشی می کنم به فکر موقعی هستم که فیلم کیارستمی را در دست می گیرم.
آیا اتفاق سومی هم در «مشق شب» پر درد سر مستور است؟!!

پناه بر خدا

نوشتن دیدگاه »

هنوز دیدگاهی داده نشده است.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

پاسخی بگذارید

ساخت یک وب‌گاه یا وب‌نوشت رایگان در وردپرس.کام.

