جهانگرد

مارس 28, 2010

بهاریه

Filed under: مناسبت,متفرقه — جهانگرد @ 2:13 ب.ظ.

به نام خدا

چند روز از سال 89 را سپری کردیم آن قدر رخوت، رکود و سکون حاکم است که صدایی از جایی نمی آید. کسی کاری نمی کند ما هم که طبق معمول و روند اصلی زندگی مان را که گویی مبتنی بر رکود و ایستایی است طی می کنیم.
دو سه روزی است مطلبی خواستم بنویسم تا اولین پست را بعد از تحویل سال جدید نوشته باشم اما نمی شود که نمی شود دستم به کیبورد نمی رود.
فکر می کردم من که، همیشۀ خدا بی کار و بی عار ول معطلم وضعیتم معلوم است؛ اما اینها که همیشه خدا برعکس من در حال جنبیدن ،جوشیدن و مدیریت کردن و رتق و فتق امورند چرا سکوت کرده اند؟!! کاری نمی کنند تا من بفهمم و احساس کنم که حیات هنوز هم ادامه دارد؟!!!
بگذریم در همین افکار بودم که عزیزی دیروز بر صفحه مونیتور نوشت همسر آیة الله منتظری ره هم رفت.
و جهان با همۀ خوب و بدش را بعد از 83 سال عمر پر تنش و پر ازتلاطم برای زندگان گذارد و آرامش ابدی را برگزید.
ناراحت شدم اما گویی تحمل فراق یار را نداشت. متعجب می شوم وقتی این چنین پیرمرد و پیر زنانی را می بینم که بدون یکدیگر نمی توانند زندگی کنند. زندگی مشترک این دو بزرگوار گذشته از مقام شامخ و شناخته شدۀ مرحوم آیة الله از منظر زندگی یک زن و شوهر معمولی وصرفاً زندگی خانوادگی شان، زندگی موفقی را تداعی می کند.
به هر حال باید اذعان کنم که_ حداقل من _کم زندگی زناشویی موفق دیده ام. لذا این نوع زندگی یعنی زندگی زیر یک سقف را همیشه جدای از شیرینی های موقت و زود گذرش زشت ،تار و مبهم تلقی کرده ام.
.
.
.
بهار است و رخوت و نخوت همراه آن است. انسان کنج راحت می طلبد تن و بدن انسان آسودن می خواهد که از آن خسته ام. زیاد استراحت کردن را نمی پسندم اما مثل دامی در آن گیر افتاده ام. چرا؟ نمی دانم. خوب است بیشتر روی این مطلب بفکرم شاید راه فراری یافتم بیش تر هم حرفی ندارم همین و همین.

نوشتن دیدگاه »

هنوز دیدگاهی داده نشده است.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

پاسخی بگذارید

وب‌نوشت روی وردپرس.کام.

