جهانگرد

مه 5, 2009

درد دل پُر درد

Filed under: Uncategorized — جهانگرد @ 1:21 ب.ظ.

election_afghanistann
به نام خدا
از روزی که جناب مستطاب اقای وزیر محترم اطلاعات مجتهد بزگوار شیخ غلامحسین محسنی اژه ای فرمودند اس ام اس ها را هم چک می کنیم نوشته ها را هم می خوانیم نمی دانم تلفن ها را هم شنود می کنند یا خیر؟! ما هم ننوشتیم ،پیامی با تلفن همراه ارسال نکردیم البته در زمینه انتخابات.
او وعده داغ و درفش داد ما هم غلاف کردیم صدایمان در نیامد لذا برای احدی نه تبلیغ کردیم و نه از عقاید و باور هایمان نسبت به عمل کرد این دولت سر کار که وزیر محترم اطلاعات یکی از اعضای ان کابینه است صحبتی کردیم.
بماند که در کشور های دیگر حداقل چند ماهی مناظرات و متینگ های احتمالی و مبارزات انتخاباتی را بر سر به دست گیری قدرت انجام می دهند و یا وعده و وعید هایی در مورد یک موضوع نسبتا جزیی بیان می کنند تا بشود با ان وعده ها انتخاب کرد.
دولت فخیمه چنان فضای محدود و تنگ انتخاباتی برقرار کرده که جای نفس کشیدن نیست و نه جای تصمیم گیری. من توقع زیاد داشتم که حداقل کاندیداها درباره وزرا یا بعضی از وزرای دولت بعد که بر سرش رقابت می کنند وعده می دادند تا ما مثل همیشه هندوانه در بسته به خانه نبریم.
من شخصا با وزیر فرهنگ، وزیر بهداشت و درمان و طبعا وزیر رفاه و اقتصاد سر و کار دارم. چه می شد اگر می دانستم اقای احمدی نژاد ایا باز هم صفاری را وزیر فرهنگ می کند که ارزوی بستن و یا ایده بستن سینما را دارد؟! یا اقای کروبی و یا موسوی و رضایی چه پیشنهادی برای وزارت فرهنگ دارند؟
چرا عالی ترین مقام حکومتی از صحبت از انتخابات جلوگیری کرد ایا از ان روز تا کنون برای سین جیم کردن کاندیداها درباره برنامه های اینده نمی شد کاری کرد؟
ایا اصلا کاری که بدون برنامه ریزی و تحقیق باشد نتیجه بخش است؟ ظاهرا تا امروز هرچه بوده و دولتهایی که امدند ان طور که خواستند پیش بردند و به احدی از ملت هم پاسخ گو نبودند در قضیه کردان نمایندگان و مردم بدهکار هم شدند که چرا دروغ گو و کذابی مثل او را که امده بود بچاپد و کار گذشته اش را ادامه دهد زیر سئوال بردند و در هفته های گذشته رئیس دولت او را که ارزش بقالی هم ندارد که در مورد بقال «ویل للمطففین» دارد به عنوان مشاور برگزید. دقت کنید ملت پس زدند و عزل کردند و او برگزید و نصب کرد.
اما شما بگویید من به عنوان یک ایرانی صاحب رای چرا نباید ابراز عقیده کنم؟ من اگر نفی می کنم ،اگر رد می کنم، اگر دفاع می کنم این ها عقاید سیاسی من است ایا حق ابراز عقیده سیاسی دارم یا نه؟
چرا بگیر و ببند؟ چرا داغ و درفش؟ چرا محرومیت از تحصیل؟ همیشه برای داشتن برنامه ای سالم و بی طرف اما جنجالی در مورد مسائل سیاسی مانند برنامه نود در زمینه ورزش حسرت خورده ام چرا که نود توانست دست مسئولین را برای مخاطبانش باز کند و مخاطب هم طرف برنامه را گرفت تا هر گونه حق و ناحق در زمینه ورزش را نیست و نابود کند و فضای ورزش را هر روز شفاف تر سازد.
اما اما اما در سیاست اصلا نیازی به شفافیت نیست.
دلم گرفته دلم پر است دلم می سوزد هر روز وقتی به مسجد بزرگ محل می روم و می بینم جوانان شهرستانی بی کار را که به امید یافتن کار به تهران امده اند و اما چیزی نیافته اند و یا می بینم معتادان زیر 40 سال را اتشی به جانم می افتد که اینها حاصل عدم شفافیت است اینها حاصل قدرت افسار گسیخته است.
دلم می سوزد و اطمینانی ندارم موسوی کروبی و یا رضایی تغییر دهنده باشند و حقیقتا مصلح امروز. ما را مصلحی باید تا گره گشا باشد این گره کور و این کلاف سردر گم سیاست و اقتصاد و قدرت را .
دلم گرفته بود این ها را نوشتم و تیزی درفش را نادیده انگاشتم شما بر من خیره سرِ زبان دراز خرده مگیر.

4 دیدگاه »

  1. خیلی وقت بود اینجا نیومده بودم جهانگرد عزیز
    همون دیزرتر هستم. وبلاگ جدیدم هم همینه که آدرسش برات ثبت شده تو کامنت.

    دیدگاه توسط Calabros — مه 7, 2009 @ 7:18 ق.ظ. | پاسخ

  2. هرچه صحبت های . سخنرانی های کاندیدیها را گوش کردم و برنامه ها را شنیدم حرف استخوان داری نشنیدم.جمع کردن گشت ارشاد از مهمترین ها بود که بیشتر شبیه عوام فریبی است.
    هر چه هم دنبال برنامه و فکر اقتصادی گشتم…چیزی نگویم بهتر است.
    با این کاندیداها ترجیح میدهم درانتخابات شرکت نکنم.

    دیدگاه توسط آخرین پدرخوانده — مه 7, 2009 @ 9:21 ق.ظ. | پاسخ

  3. سلام

    اینجابم به لطف دوستان :http://www.mashregh54.ciooc.com/

    برقرارباشید.

    دیدگاه توسط شهرزاد — مه 7, 2009 @ 11:07 ق.ظ. | پاسخ

  4. منم فعلا تصمیم ندارم در انتخابات شرکت کنم به دلیل همین دلتنگی ها……….

    دیدگاه توسط سپیده — مه 8, 2009 @ 5:37 ب.ظ. | پاسخ


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

پاسخی بگذارید

ساخت یک وب‌گاه یا وب‌نوشت رایگان در وردپرس.کام.

