جهانگرد

سپتامبر 17, 2008

سونات پاییزی همکاری2 برگمان

Filed under: فیلم,فرهنگ — جهانگرد @ 10:53 ق.ظ.
Tags:

به نام خدا
فیلم سونات پاییزی فیلمی در باره عشق ونفرت فیلمی درباره زندگی مدرن وجدید، نمونه ای از زندگی امروزی وتقابل ان با زندگی صحیح وحقیقی، فیلمی ستودنی مانند کارگردان وبازیگرانش.
فکر می کنم ادای احترامی به اینگرید کبیر بوده باشد ونیز به تصویر کشیدن گونار بیورنستراند درسکانسی کوتاهی در قطارنشانگر ابراز علاقه اینگمار بزرگ به او  می باشد .

خواستم به قولم وفا کرده باشم وانچه از فیلم وکتاب می خوانم و تماشا می کنم به معرض نمایش برای دیگران قرارداده باشم البته اسم وادرس وتوضیحات خودم در رابطه با ان اثر را به نمایش می گذارم تا شاید راهنمایی برای دیگران باشد .
فیلم مزبور ساخته اینگمار برگمان خداوندگار سینمای سوئد در سال 1978 می باشد که با بازی اینگرید برگمان،لیو اولمان ، گونار بیورنستراند و هالوربیورک می باشد که در مورد داستان ان در بالا صحبت کردم  و نمی خواهم چیزی از محتوا را بیش از این بیان کنم و من نقد و کالبد شکافی فیلم را هم نمی دانم و در توانم هم نیست لذا چیزی که برای من اهمیت داشته ودارد این است که فیلم ساخته برگمان است و من قبلا فیلمنامه ان را خوانده بودم و ندیده عاشق دیدنش بودم تا اینکه پا داد و دنیا براین منوال گردید که دیدن فیلم نصیب من شد که بسیار خوشحالم که انچه را که انتظارش راداشتم دیدم .
من یکی از دوستداران کشور های اسکاندیناوی مخصوصا بزرگترین ان یعنی سوئد هستم و به این کار گردان هم بیش از بیش علاقه مندم و فیلم های اورا برای خودم -فارغ از صحیح وغلط – در رده فیلمهای خاص وهنری دسته بندی کرده ام و از دیدن انها لذت می برم ممکن است کسی فیلم را تماشا کند و بگوید این حرفها چه فایده ای داشت این فیلم کسالت بار که اکثر صحنه ها در یک اپارتمان نسبتا بزرگ می گذرد چه مفهومی می تواند داشته باشد ؟ اما باید با نگاه برگمان همراه شوی تا بتوانی از فیلمش لذت ببری واین فیلم تنها فیلم برگمان با هموطن سوئدی اش اینگرید برگمان بزرگ در سالهای کهولت  و بیماری اوست چرا که وی در زمان بازی فیلم مبتلا به سرطان سینه بود و به نظرم کلوز اپ های طولانی از او به معنای ثبت ابدی این بانوی سینماست. من به شخصه از این اثر لذت بردم به دوستداران سینمای خاص اروپایی و دوستداران اینگرید برگمان و علاقه مندان اینگمار برگمان توصیه می کنم اگر تاکنون این فیلم را ندیده ای برای تماشایش عجله کنید بی ضرر ومعرکه است .

7 دیدگاه »

  1. سلام …
    اما گاهی اوقات بنزين تمام ميشود … با وجود تمام چراغ​های سبز …

    دیدگاه توسط آرمین گیله‌مرد — سپتامبر 17, 2008 @ 2:14 ب.ظ. | پاسخ

  2. سلام جهانگرد جان باوفا هه هه شما ایران زندگی میکنی؟ به هر حال خیلی کار خوبی میکنید که فیلم های خوب رو با تفسیر اون میگذارید اینجا واقعا استفاده میکنم و براتون آرزوی سلامتی و موفقیت می کنم
    ماری

    دیدگاه توسط ماری — سپتامبر 19, 2008 @ 11:20 ق.ظ. | پاسخ

  3. آیا زیرنویس فارسی یا دوبله این فیلم در بازار ایران موجود است ؟

    دیدگاه توسط ایران کلاسیک — سپتامبر 23, 2008 @ 7:39 ق.ظ. | پاسخ

  4. سلام
    باید عرض کنم بله من این فیلم را درداخل کشور با زیر نویس فارسی دیدم واین زیر نویس دارش در ایران هست

    دیدگاه توسط جهانگرد — سپتامبر 24, 2008 @ 9:39 ق.ظ. | پاسخ

  5. ممنون بابت معرفی این فیلم…
    شما در لیست انتظار برای اسکاندیناوی هستید هنوز… اما کمی زمان می بره

    دیدگاه توسط سپیده — سپتامبر 25, 2008 @ 9:38 ب.ظ. | پاسخ

  6. خوشحالم از آشنایی با وبلاگ شماو مخصوصا که سینمایی هم هست.
    در ضمن لینکدونی آخرین پدرخوانده به نام جهانگرد مزین شد.
    تا بعد…

    دیدگاه توسط آخرين پدرخوانده — سپتامبر 27, 2008 @ 10:51 ق.ظ. | پاسخ

  7. سلام.
    جهانگرد عزيز! ممنون از پيامت. باز هم خونه جديدت مبارك باشه. مرتب به وبلاگت سر ميزدم و مطالبت ميخوندم ولي تو خونه قبلي كه بودي نميتونستم پيام بگذارم؛ ذخيره نميشدند.
    موفق باشي

    دیدگاه توسط محمد حسين مصطفوي — سپتامبر 27, 2008 @ 12:16 ب.ظ. | پاسخ


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

پاسخی بگذارید

وب‌نوشت روی وردپرس.کام.

