جهانگرد

ژوئیه 16, 2008

عمه فیلسوف

Filed under: Uncategorized — جهانگرد @ 11:05 ق.ظ.
Tags:

به نام خدا

در راه فرودگاه تا منزل در ماشین با عمه گپ می زدیم

گفتم: خوب عمه چه خبر از اون ور اب؟

گفت : سلامتی عمه جان، همه جا اسمون همین رنگه

عمه تازه سر شصت سالگی رو می کند به ما و می گوید :من همش میگم خدایا چرا اصلا ما رو خلق کردی که بعدشم باید از این دنیا بریم ؟!

سعی می کنم جوابی به حرفش بدهم اما خودم هم می دانم این جواب خودم را قانع نکرد چه برسد اورا!

در هر صورت با شوخ طبعی و خوش رویی جوابی می دهم اما سئوال او را که درباره وجود است در وجود خودم عمیق تر می یابم چرا که حقیقتا معتقدم زندگی چیز خاصی به دنبال ندارد امده ایم ادم خوبی باشیم و برویم پاسخ خوبی مان را بگیریم یا بالعکس ادم بدی باشیم و رهسپار دیار بدان یعنی جهنم شویم خوب اینها یا از ابتدا معلوم بوده یا نه. اگر معلوم بوده که نیاز به ازمایش نداشته اگر نامعلوم بوده که معلوم شدنش دردی را دوا نمی کندجز رنج بشر .

نه ،عمه داغ دلم را نیامده تازه کرد باید در میان نوشته ها و اندیشه های فلاسفه غور کنم و ببینم چه نوشته اندشاید چیزی برای تسکین دل داغ دارم یافتم . اما خیلی را عقیده بر این است که این طوری هم به جایی نمی رسی! چرا که فلاسفه هرکدام تنها خودشان را قبول دارند تو هم که نمی توانی جمع اضداد کنی و همه را قبول کنی ونه می شود مقلد شوی که باز همین اش است و همین کاسه بلکه تو باید فیلسوف شوی. یعنی باید من هم ببافم؟! و بگویم بپوشید ببینیم به قامت انسانی تان راست می اید یا خیر؟!

وای مالیخولیا، تف بر توهم، تف برشیطان ،اصلا تف بر…

۱ دیدگاه »

  1. سلام
    مطلب بسیار جالبی بود
    ممنون از وبلاگ خوبتون

    دیدگاه توسط سعید — اوت 19, 2008 @ 4:24 ب.ظ. | پاسخ


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

پاسخی بگذارید

وب‌نوشت روی وردپرس.کام.

