جهانگرد

ژوئیه 16, 2008

کتاب

Filed under: کتاب,اجتماعی — جهانگرد @ 2:50 ب.ظ.
Tags:

به نام خدا

کتاب باید در همه جنبه های زندگی وارد شود وهمیشه ومداوم باید با کتاب سر و کار داشته باشیم به اینجا نگاه کنید!

من به تفحص در بین کشور های پیشرفته دنیا مشغول شدم تا به نتایجی در زمینه کتاب وکتاب خوانی واهمیت کتاب برسم چرا که دولت فخیمه ادعا هایی دارد که فلان جای اسمان را پاره می کند احمدی نژاد در نطق تلویزیونی گفت بازدید کنندگان نمایشگاه نشانگر کتابخوانی مردم ماست اما نگفت چه تعداد برای گذراندن اوقات فراغت و یافتن دوست به نمایشگاه رفته بودند وچه تعداد تنها برای خرید کتب درسی و کنکوری به نمایشگاه رفته بودند عکسی که درمقابل مشاهده می کنید کتابخانه مدرسه ای در سوئد هست با مدل داخلی مقایسه کنید

ناگفته نماند تمامی دوستان خارج از کشور مورد خطاب من هستند مخصوصا انهایی که به انها اعلام کردم وتقاضای کمک کردم که بیایید و درباره کتاب مطلب بنویسید تا ما ثابت کنیم ملت ما سرانه مطالعه اش تا جه اندازه است اما کسی پاسخ نداد و بعضی هم قول سر خرمن دادند و رفتند که رفتند عزیزان این کتاب و اگاهی در بالا رفتن فرهنگ و اندیشه بسیار تاثیر گذار است و ملت ایران با ملل با سواد و کتاب خوان فاصله دارند و من این را درک می کنم اما به دنبال راه حل می گردم وبلاگ نویسان عزیز بیایید خودتان و فامیل و دوست و اشنایانتان را به خواندن کتاب توصیه کنید و بر این امر پا فشاری نمایید و هرکس در توان دارد بجای بازی وبلاگی در این زمینه مطلب بنویسد و برای من ادرسش را ارسال نماید و یا اگر مطلبی در گذشته نوشته ادرسش را به من بدهد تا شاید کاری از پیش ببریم من خواهش دارم دراین امر همکاری کنید و لو یک خط یا یک تصویر می تواند برای کار تبلیغی در زمینه کتاب مفید باشد قضیه را بیش از پیش جدی بگیریدمتشکرم

3 دیدگاه »

  1. کتاب خواندن عادت پسندیده ایست که پایه های اولیه شکل گیری آن در دوران کودکی گذاشته میشود. یعنی از همان موقع که کودک قادر به خواندن نیست و پدر و مادر یا سایرین برایش کتاب قصه میخوانند. چند ماه قبل تلویزیون ایرانیهای مقیم مونتریال برنامه ای در زمینه کتاب خوانی پخش کرد که طی آن بر اساس مطالعه ای که انجام شده بود آماری از درصد جمعیت کتابخوان در کشورهای مختلف ارائه شد. متآسفانه مشخصات کامل این مطالعه و آمار دقیقش را بیاد ندارم اما یادم هست که ایران از نظر جمعیت کتابخوان در یکی از پایین ترین رده های جدول قرار داشت.

    دیدگاه توسط شبلی — ژوئیه 18, 2008 @ 2:42 ق.ظ. | پاسخ

  2. باور کن من خیلی تلاش کردم اما تا حالا نتونستم هیچکس رو کتابخون کنم!به هر کی کتاب دادم(تازه خیلی هم به کتابهام حساسم!)هرچی در فواصل زمانی مختلف پیگیری کردم دیدم یا شروع نکرده یا وسطش واداده!! مردم نه لذتی در خواندن احساس میکنن و نه ضرورتی پس نمی خوانند!با این حال اگر پیشنهادی در این مورد داری من پاکارم.

    دیدگاه توسط سارا — ژوئیه 21, 2008 @ 9:32 ب.ظ. | پاسخ

  3. سلام

    مطالب خوبی دارید.

    موفق باشید.

    دیدگاه توسط شهرزاد — اوت 6, 2008 @ 2:57 ب.ظ. | پاسخ


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

پاسخی بگذارید

وب‌نوشت روی وردپرس.کام.

